Hej! Du använder en gammal webbläsare

Våra avdelningar

Långbälings förskola består av tre hemvister, placerade i Höglundaskolan.  Avdelningarna på Höglunda består av de äldsta barnen från förskolorna Blåsippan och Hemsö.

Målning på plast. Målning på plast. Foto: Könul Ismayilova

Grunden i våra miljöer ska vara likvärdig, med en progression, en ökad svårighetsgrad. Ju längre upp i åldrarna barnen kommer desto mer avancerat blir utforskandet av material och de olika tekniker vi använder. Vi ser att barnen tar med sig och bygger på sina kunskaper och erfarenheter, de lär i samspel med varandra, miljö och material. Vi arbetar i tvärgrupper där barnen får möjighet att mötas och lära av och med varandra.

Senast uppdaterad: 1 november 2023